اخباررست قهوه

مسابقات رست قهوه در ایران با حضور چهره های بین المللی

برگذاری مسابقات رست قهوه در ایران

پس از رویداد موفقیت آمیز سال های گذشته در زمینه قهوه امسال نیز علاقه مندان به صنعت قهوه شاهد اولین دوره از مسابقات رست قهوه در روزهای 22 تا 25 شهریور ماه در حاشیه نمایشگاه قهوه ایران خواهند بود.

داوران مسابقه رست ایران چه کسانی هستند؟

جشنواره قهوه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار میشه. همونطور که سال گذشته داوران شناخته شدهای از ترکیه ، ایتالیا ، یونان و رومانی در ایران حضور داشتند امسال هم شاهد چهره های سرشناسی در زمینه برشته کاری قهوه در جمع داوران مسابقات رست خواهید بود.

جوایز مسابقات رست ایران

جایزه نفر اول یک دستگاه 5 کیلویی رست قهوه به ارزش 70 میلیون تومان است.

شرایط ثبت نام در اولین مسابقات رست ایران

شرایط ثبت نام و قوانین مسابقه جایزه بزرگ رست قهوه ایران تا تاریخ 29 مرداد 98 در سایت irancoffeefestival.com اعلام میشه.

مسابقات رست قهوه

با توجه به گفته ی مسئول برگزار کننده این جشنواره ، این مسابقات که برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد دارای شرایط خاصی می باشد که در هنگام ثبت نام به افراد توضیح داده خواهد شد.

هنوز امکان ثبت نام در مسابقات فراهم نشده است ولی به زودی این امکان فراهم خواهد شد و برای عموم شرایط و ضوابط مسابقات توضیح داده خواهد شد.

خبر های خوبی برای صنعت قهوه ی ایران در راه خواهد بود ، با سایت خانه قهوه همراه باشید ….

سایت ثبت نام مسابقه برشته کاری قهوه لینک ثبت نام اولین دوره مسابقات رست

شرایط شرکت در مسابقات جایزه بزرگ رست ایران (22 تا 26 شهریور)

شرکت کنندگان در این رقابت باید تجربه و رزومه متناسب با این مسابقات را دارا باشند و احراز این صلاحیت به عهده برگزار کننده می باشد.

شرکت کنندگان هنگام برگزاری مسابقه باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

چه کسانی شانس بیشتری برای قهرمانی دارند؟

داوران به دنبال قهرمانی هستند که

  • با کیفیت ترین رست را انجام دهد.
  • شایستگی های خود را مبنی بر ارزیابی قهوه سبز و قهوه رست شده نشان دهد.
  • شایستگی های خود را مبنی بر استفاده از تجهیزات و ابزارآلات مربوط به رست نشان دهد.
  • شایستگی های خود را مبنی بر توسعه رست تا رسیدن به برنامه رستی که از پیش معرفی کرده است نشان دهد.
  • بتواند رست نهایی را در برنامه رست خود با دقت هر چه تمام تر توصیف کند.
همچنین بخوانید ...  ویژگی مختلف انواع رست قهوه

چه قهوه ای برای مسابقات رست مورد استفاده قرار می گیرد؟

قهوه سبز: تمام قهوه هایی که در این مسابقات شرکت داده خواهد شد باید از گونه ی عربیکا باشد که می تواند در کشورها و یا مناطق مختلفی کشت داده شده باشد. 5 نوع قهوه سبز متفاوت که هر کدام برای دسته بندی متفاوتی از رست در نظر گرفته شده اند به شرکت کنندگان ارائه می شود: یک قهوه که به طور اختصاصی برای رست قهوه تک خاستگاه شده مورد استفاده قرار می گیرند و یک قهوه تمرینی blend مورد استفاده قرار می گیرد، سه قهوه که برای رست قهوه که برای تمرین با دستگاه رست در اختیار آن ها قرار می گیرد. شرکت کنندگان در نشست و جلسه ای پیش از برگزاری مسابقات از نوع قهوه هایی که در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت مطلع خواهند شد.

قهوه های سبز ممکن است با هر یک از پروسه های معمول شامل طبیعی، نیمه شسته شده و غیره فرآوری شده باشند.

قهوه سبز

نمونه قهوه سبز: مقداری مابین 300 الی 500 گرم از قهوه های سبز مورد نظر که برای هر مرحله از مسابقات در نظر گرفته شده اند به منظور ارزیابی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

این نمونه به صورت تصادفی از میان قهوه های سبز که به صورت عمده موجود است، انتخاب می شود.

شرکت کنندگان می توانند به ارزیابی تمام قهوه هایی که به آن ها داده می شود اقدام نمایند اما تنها موظف به تحویل و ارائه جدول ارزیابی مربوط به قهوه تک خاستگاه هستند.

میزان مورد نیاز قهوه سبز

قهوه سبز برای رقابت: حداکثر 2 کیلوگرم قهوه سبز در هر یک از دسته بندی های گفته شده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. در این جا مدیر صحنه باید نظارت کاملی داشته باشد بر این مسئله که 2 کیلوی ذکر شده به طور تصادفی از قهوه عمده ای که در اختیار است انتخاب شده و به شرکت کنندگان داده می شود.

همچنین بخوانید ...  برگزاری مسابقه جایزه بزرگ قهوه دمی در مشهد در روز جهانی قهوه

شرکت کنندگان باید از قهوه ی سبز تهیه شده تنها برای رست دادن استفاده نمایند. قهوه تک خاستگاه باید تنها از رست قهوه تک خاستگاه و قهوه blend شده باید تنها از رست گزینه هایی که برای ترکیب در اختیار است استفاده شود.

هر کدام از گزینه های قهوه سبز ارائه شده برای قهوه blend شده باید حداقل ده درصد از کل وزن قهوه blend شده را که به عنوان محصول نهایی تحویل داده میشود در بر بگیرد. عدم رعایت این نکته منجر به در نظر گرفتن نمره صفر در این مرحله از مسابقه برای شرکت کننده مذکور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *