خانه قهوه

روش خارق‌العاده کاهش وزن با قهوه در مدت کوتاه

کاهش وزن با قهوه شاید آخرین راهی باشد که به فکراتان برسد ، اما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را مطالعه کنین تا ببینید که قهوئه چه تاثیری روی لاغری شما خواهد گذاشت. این رژیم که توسط دکتر باب آرونت در کتاب ” قهوه رژیم غذایی عاشقان” مطرح شد، یکی از اصولی ترین روش در رژیم لاغری می‌باشد. نکات مهمی که در این کتاب در مورد مزایای لاغری قهوه مطرح کرده عبارت اند از : متابولیسم را تقویت می‌کند ، چربی بیشتری را می‌سوزاند ، جلوی جذب کالری را می‌گیرد و در نهایت اشتها را کم می‌کند.

رژیم لاغری قهوه

برنامه رژیم لاغری با قهوه یعنی نوشیدن سه فنجان قهوه ( 720 میلی‌لیتر ) با رست لایت ( به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و پلی فنول بشتر نسبت به رست دارک ) است. نوع قهوه انتخابی و نحوه عمل آوری قهوه تاثیر زیادی بر روی نتیجه کاهش وزن خواهد گذاشت. به گفته دکتر آرونت بهترین قهوه برای رژیم کاهش وزن قهوه با رست لایت و دم شده با آب تصفیه شده خواهد بود. استفاده از قهوه‌ کافئین دار و قهوه بدون کافئین تفاوت چندانی ندارد و فقط باید توجه داشته باشید که از خامه یا شکر در آن استفاده نکرده باشید.

توصیه می‌شه که وعده های غذایی دیگر تان هم شامل غلات ، میوه ، سبزیجات و فیبر باشه و از نظر کالری هم مقدار کمی داشته باشه تا به تاثیر گذاری بیشتر قهوه در لاغری کمک کنه. مقدار کالری استاندارد در رژیم کاهش وزن با قهوه 1500 کالری پیشنهاد می‌شه که از مقدار کالری یک فرد آدی کم تره.

مزایای بالقوه قهوه برای لاغری

مزایای بالقوه قهوه

همانطور که در بالا اشاره کردیم قهوه سرشار از کافئین، آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است که دارای چندین مزایای سلامتی همچون کاهش التهاب و تخریب رادیکال های آزاد است. زمانی که صحبت از مزیت های کاهش وزن قهوه می‌شود دو مزیت بالقوه پدید می‌آید کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز که هر دوی آن ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

کاهش اشتها با قهوه

طبق تحقیقی که دکتر آرونت انجام داده قهوه می‌تواند اشتها را کاهش دهد که این امر باعث دریافت کالری کمتر در روز می‌شود. نوشیدن قهوه اندکی قبل از وعده های اصلی باعث کاهش اشتها شده و در نتیجه مقدار کالری دریافتی در روز را کاهش می‌دهد. با این حال نوشیدن قهوه 3 تا 4 ساعت قبل از وعده های غذایی تاثیر چندانی بر روی کاهش اشتها نخواهد گذاشت.

قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان های سالم است و ممکن است با سرکوب اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک کند. با این حال ، رژیم غذایی قهوه دارای چند نکته جانبی دیگر هم می‌باشد.

کافئین بیش از حد

با اینکه قهوه بدون کافئین نیز یکی از گزینه‌ها در رژیم کاهش وزن با قهوه بوده اما بیش تر افراد قهوه کافئین دار را ترجیح می‌دهند، حال آنکه بیشتر تاثیرات متابولیک قهوه نیز به کافئین موجود در آن نسبت داده شده است. با این حال مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند مشکل‌های عدیده دیگری را که برای سلامتی مضر هستند را پدید آورد.

یکی از عوارض جانبی کافئین ابتلا به فشار خون می‌باشد ، کسانی که در روز سه یا بیش از سه فنجان قهوه مصرف می‌کنند فشار خون بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت. یکی دیگر از این عوارض مدر بودن کافئین است که باعث خروج مایعات بیشتری از طریق ادرار می‌شود در نتیجه مواد مفید محلول در آب مانند پتاسیم نیز از طریق ادرار خارج می‌شود.

مصرف بیش از حد کافئین تاثیر مستقیمی بر حملات قلبی ، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی می‌گذارد.

افزایش سوخت و ساز بدن با قهوه

مقدار کالری که فرد در هنگام استراحت می‌سوزاند میزان متابولیسم استراحت (RMR) نام دارد. هرچه این مقدار بیشتر باشد کاهش وزن نیز آسان‌تر خواهد بود. کافئین تاثیر مستقیمی بر این مقدار دارد . تحقیقات نشان می‌دهد کافئین می‌تواند متابولیسم را حدود 3 تا 11 درصد افزایش دهد. این درصورتی است که تاثیر کمتری روی افراد چاق می‌گذارد. کافئین همچنین باعث افزایش چربی سوزی در افراد می‌شود، این مقدار نیز در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق می‌باشد.

جمع بندی

کاهش وزن با قهوه با نوشیدن حدود 720 میلی لیتر که برابر با سه قنجان است و با کاهش مقدار کالری دریافتی آغاز می‌شود. و می‌تواند باعث کاهش وزن در کوتاه مدت شود و در دراز مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت. به منظور استفاده مثبت از قهوه نباید بیش از 4 فنجان در روز بنوشید، زیرا مصرف بش از حد کافئین مضرات و عوارض جانبی همچون حمله قلبی ، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی در پی خواهد داشت.

منبع : هلث لاین

مطالب مرتبط
شرایط نگهداری قهوه
شرایط نگهداری قهوه

عملیات نگهداری قهوه یکی از مهمترین کارها قبل از درست کردن قهوه است، به طوری که باعث میشه دما و زمان تاثیر کمتری روی قهوه داشته باشن و کیفیت، همچنان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *