دانستنی های قهوه

هورکا یا هرکا چیست اصطلاح صنعت غذا

هورکا یا هرکا ( Ho.Re.Ca ) یک اصطلاح در صنعت غذا و خدمان غذایی محسوب می شود که در کافی شاپ ها ، رستوران ها و سایر صنایع غذایی هم مورد استفاده قرار می گیرد و مخفف “هتل ، رستوران و کافه” است.

البته دسته بندی های دیگری نیز برای هورکا وجود دارد مانند “هتل / رستوران / پذیرایی” یا “هتل / رستوران / غذاخوری”.

به طور کلی ، شرکت های بازاریابی هورکا خدمات متنوعی را در این سه زمینه به مشتریان خود ارائه می دهند.

از فروش تجهیزات و ملزومات گرفته تا ارائه خدمات آنلاین تا ارائه بهترین واحدهای فعال در صنعت هورکا.

متأسفانه ، آمار فعالان صنعت هورکا در ایران و جهان زیاد نیست. جدیدترین اطلاعات مربوط به سال 2004 است. که فعالیت حدود 8 میلیون نفر در جهان را در این زمینه نشان می داد ولی هنوز اطلاعات زیادی از افراد و شرکت های فعال در ایران وجود ندارد.

هورکا چیست ؟

اگر بخواهیم به صورت عامیانه هورکا را توضیح دهیم باید بگوییم ، فرد یا شرکتی که به کارفرما کمک می کند تا در زمینه خدمات صنایع غذایی ، همچون کافی شاپ ، رستوران یا هتل اطلاعات کافی را پیدا کند و روش های اصالی ورود به این شلغ را در اختیار آن قرار بدهد.

شرکت معمولا با دریافت مبلغی ، کار های مورد نیاز افتتاح یک واحد صنفی مربوط به غذا را انجام میدهند و نقشه راهی برای پیشرفت بیزینس شما ارائه می دهند .

معمولا تا یک سال این شرکت پشتیبانی کار شما را انجام می دهد و در ثبت شرکت و کار های روزمره و افزایش فروش کمک حال کارفرما خواهند شد.

انتخاب هورکا مناسب

انتخاب مناسب ترین هورکا می تواند تضمین موفقیت بیزینیس شما باشد ، زیرا کسانی که وارد صنایع غذایی می شوند معمولا از تجربه ی کمی در این رابطه برخوردار هستند و همین باعث افزایش ریسک عدم موفقیت خواهد شد.

همچنین بخوانید ...  مسابقات ملی باریستا و لاته آرت ایران

اما وجود تیم با تجربه پشت کار ، مشاوره های مفیدی در حین مواجه با مشکلات خواهند داد که از برشکست شدن و عدم موفقیت کسب و کار شما پیشگیری خواهد نمود.

خدمات هورکا

هورکا در درجه اول به تحقیقات و مطالعاتی اشاره دارد که بر کیفیت خدمات مشتری متمرکز بوده و رضایت آنها را تضمین می کند و یک فرآیند بازاریابی است که خدمات و کالاها را از کانسپت تا رسیدن به مشتری تعیین می کند. هورکا شامل هر چهار عنصر اصلی در جهت بازاریابی است:

  • یک محصول غذایی را شناسایی ، انتخاب و گسترش می دهد
  • تعیین قیمت کالای مورد نظر
  • انتخاب کانالهای توزیع برای رساندن محصول به محلی که مشتری برایش موجود است
  • تدوین و اجرای استراتژی های بازاریابی و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *