دانستنی های قهوه

تاثیر کافئین بر ویروس کرونا

تاثیر قهوه بر ویروس کرونا

به طور کلی ویروس ها بر اساس اسید نوکلئیک به دو دسته ویروس های DNAدار و ویروس های RNA دار تقسیم می شوند. ویروس کرونا در این تقسیم بندی در دسته ویروس های RNA دار جای می گیرد.

در این مطلب می خوایم تاثیر قهوه رو روی کرونا ویروس بررسی کنیم ، پس در ادامه با همراه باشید.

تاثیر قهوه بر کرونا

اسید نوکلئیک در ویروس ها یا از DNA و یا از RNA تشکیل شده است که به صورت تک رشته ای، دو رشته ای، خطی، حلقوی، قطعه قطعه، ممتد، سنس منفی و سنس مثبت و یا هر دو سنس دیده می شود. کوچکترین و بزرگترین ژنوم در بین DNA ویروس ها به ترتیب هپادنا ویریده و پاکس ویریده و در RNA ویروس ها پیکورنا و کرونا ویریده هستند.

چرخه تکثیر ویروس

چرخه تکثیر ویروس

اولین مرحله در عفونت ویروس اتصال (attachment) است. که در طی آن ویروس با گیرنده های اختصاصی سطح سلول واکنش می دهد. پس از اتصال نفوذ اتفاق می افتد و ویروس وارد سلول می شود. که به سه صورت: نفوذ مستقیم و ادغام یا فیوژن صورت می گیرد.

همزمان یا پس از ورود ویروس به درون سلول پوشش برداری انجام می شود. در مرحله پوشش برداری اسیدنوکلئیک ویروس از اجزای ساختمان خارجی ویریون به طور فیزیکی جدا می شوند. در مرحله پوشش برداری عفونت زایی ویروس اولیه از بین می رود .

ویروس ها تنها عوامل عفونی هستند که در چرخه تکثیرشان سلول میزبان باید متلاشی و ویروس رها شود.

تاثیر کافئین بر ویروس کرونا

تاثیر کافئین بر ویروس کرونا

مطالعاتی انجام شده روی تاثیر کافئین بر ویروس های DNA و RNA نشان داده است که کافئین تا حدودی هر دو ویروس را مهار می کند.

در تحقیقات مورایاما و همکاران (2008) مشخص شد که در حضور کافئین عملکرد ویروس تبخال به شدت کاهش پیدا می کند.

اگر چه هیچ یک از ویروس ها در حضور کافئین غیر فعال نمی شود. اما سرعت تکثیر ویروس ها تحت تاثیر قرار می گیرد.

همچنین بخوانید ...  هورکا یا هرکا چیست اصطلاح صنعت غذا

در صورت مشاهده ی علائم مشکوک به این بیماری حتما نکات ایمنی و پیشگیری از انتشار این بیماری را رعایت کرده و به سرعت به بیمارستان های مربوط به این بیماری مراجعه نمایید.

درسته که هنوز تاثیر قهوه بر ویروس کورونا تایید نشده اما با دانستن اینکه خوردن اسپرسو می تونه ویروس های دیگه رو تحت تاثیر قرار بده ، با این وجود میشه امیدوار شد که رو این ویروز بسیار شایع هم اثر گذار باشه

ویروس کرونا پیشگیری و درمان

در حال حاضر هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد و بهترین روش پیشگیری قرار نگرفتن در معرض آن است. توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC در این رابطه به شرح زیر است.

  • از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.
  • از لمس کردن چشم، بینی و دهان خودداری کنید
  • وقتی بیمار هستید در خانه بمانید.
  • سرفه یا عطسه خود را با دستمال بپوشانید و دستمال را در سطل زباله بیندازید.
  • با استفاده از اسپری پاک کننده و ضدعفونی کننده مرتبا اشیاء و سطوحی که در تماس با آن هستید ضدعفونی کنید.
  • استفاده از ماسک صورت: CDC استفاده از ماسک را برای افراد سالم توصیه نمی کند. اما افرادی که علایم کرونا(کووید-19) را نشان می دهند حتما باید از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک برای کارکنان مراکز بهداشتی و افرادی که با شخص بیمار در تماسند ضروریست.
  • دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه بشورید. مخصوصا بعد از استفاده از دستشویی، پس از سرفه یا عطسه کردن و قبل از غذا خوردن. اگر به آب و صابون دسترسی ندارید از محلول ضدعفونی کننده (حداقل 60 درصد الکل) استفاده کنید

هیچ درمان ضد ویروسی خاصی برای COVID-19 توصیه نشده است. افرادی که فکر می کنند ممکن است در معرض COVID-19 قرار داشته باشند ، باید سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *